Maandag: aardappelen, groente en vis
200 g andijvie – 4 kleine gekookte aardappels – 1 stukje kabeljauwfilet met mosterd – 1 schaaltje (magere) vanilleyoghurt.

Dinsdag: pasta
Mix 2 tangen volkorenspaghetti met ½ pot tomatensaus, 1 gebakken kalkoen- of kipworstje, 1 ui, grof gesnipperd, ½ teentje knoflook, geperst en een zak van 150 g grove soepgroenten.

Woensdag: soep
1 diep bord met verse paddenstoelensoep (voeg verschillende soorten in stukken toe aan een bouillon, met een gesneden sjalotje, tijm en peterselie) – 1 meergranen- of volkorenpistolet – 1 flinke groene salade.

Donderdag: stampot
Stamppot van wortel (200 g), ui en kruimige aardappelen (4 grote) met hamreepjes (75 g) en geraspte (30+) kaas – 1 schaaltje (magere) vanilleyoghurt.

Vrijdag: salade
1 maaltijdsalade van kropsla, 1 sinaasappel in partjes, ½ rode ui, in ringen, gerookte kipfilet, geraspte wortel, wat olijfolie – 2 sneetjes geroosterd volkorenbrood.

Zaterdag: aardappelen, groente, vlees
100 g (mager) gehakt, met wat paneermeel en kruiden tot een bal gerold – prei uit de wok (met een uitje en knoflook) – 2 opscheplepels gekookte krieltjes.

Zondag: pastasalade
Pastasalade van 150 g gekookte volkorenpasta met 100 g jonge spinazieblaadjes (rauw), 50 g witte-kaasblokjes (light/20+), 4 zongedroogde tomaten in stukjes, olijfolie, oregano, tijm, peper.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden.

Menu